سایت جامع کسب و کار مناطق و شهرستان های تهران

برودت صنعت خلیج

برودت صنعت خلیج
  • برودت صنعت خلیج
  • شعار-اولین تولید کننده قطعات کمپرسور برودتی ایران
  • نام مدیر-احمد واحدی
  • طبقه بندی-فنی و مهندسی-تعمیرات تخصصی کمپرسور های برودتی
  • ابزار و تجهیزات-
  • کالا/خدمات-تعمیرات تخصصی کمپرسور برودتی(چیلر سرد خانه ) و ساخت قطعات . سیم پیچی . ساخت و تعویض قطعات شامل شاتون پیستون یاتاقان و ولوپلیت و سوپاپ ها. ساخت قطعات کپرسور مونتاژ کمپرسور و خدمات تراشکاری و ماشین کاری .فروش کپرسور های برودتی در شهریار .
  • راه های ارتباطی
  • شماره تماس-09125460697
  • شماره ثابت-02165237130
  • تلگرام-09125460697
  • واتس اپ-09125460697
  • اینستاگرام-Boroodat_sanat_khalij
  • سایت-
  • جیمیل-
  • روز و ساعت کاری
  • روزهای کاری-جمعه تعطیل باقی هفته فعال
  • شروع-۹
  • استراحت بین روز-
  • ساعت پایان کار-۱۹
  • ادرس
  • شهرستان شهریار–منطقه باغستان–جاده شهریار به تهران . بعد از کارخانه لبنیات بهتک . نبش کوچه هشت متری کشوری جنب نمایندگی لوازم یدکی سایپا

تعمیرات تخصصی کمپرسور برودتی(چیلر سرد خانه ) و ساخت قطعات . سیم پیچی . ساخت و تعویض قطعات شامل شاتون پیستون یاتاقان و ولوپلیت و سوپاپ ها. ساخت قطعات کپرسور مونتاژ کمپرسور و خدمات تراشکاری در شهریار

برودت صنعت خلیج
برودت صنعت خلیج
  • عیب یابی و تعمیر چیلر
  • هایپر صنعت فامکو در زمینه تعمیر چیلر و سیستم های تبرید و سردخانه توانسته است با ارائه راهکار های دقیق و خط مشی مهندسی و کاربردی، اقدام به بازگردانی سیستم های تهویه مطبوع و تعمیر چیلر به صورت اساسی نماید. برای بررسی هرچه بهتر و یک راه حل موثر ابتدا می بایست سیستم چیلر و اجزای آن را مشخص کرده و اقدام به توضیح و نحوه عملکرد و در نهایت تعمیرات آن پرداخته شود. هایپر صنعت فامکو آماده ارائه خدمات و تعمیرات انواع چیلر با استاندارد های روز به شرح زیر می باشد:
  • تعمیر انواع کمپرسور(پیستونی، اسکرو، اسکرال و روتاری)
  • تعویض انواع قطعات ازجمله بوش ها و یاتاقان ها، بلبرینگ ها، لوله ها و غیره
  • تعمیر سیم پیچ الکتروموتور چیلر
  • نشت یابی و تعمیر نشت چیلر
  • تعمیرات چیلر برندهای گوناگون نیز در هایپر صنعت فامکو انجام می شود که برخی از آنها عبارتند از:
  • تعمیر چیلر گرین (Green)
  • تعمیر چیلر گری (Gree)
  • تعمیر چیلر ال جی (LG)
  • تعمیر چیلر میدیا (Media)
  • تعمیر چیلر هیتاچی (Hitachi)
  • تعمیر چیلر اشنایدر (Schneider)
  • تعمیر چیلر بی کلد (Bicold)
  • تعمیر چیلر ساروال
  • تعمیر چیلر ساری پویا
  • تعمیر چیلر ساران
  • تعمیر چیلر وستن ایر (Westen Air)
  • تعمیر چیلر ابارا (Ebara)
  • تعمیر چیلر مانلی (Manelli)

مرکز تخصصی تعمیر چیلر

در روند تعمیر چیلر اولین جزیی که باید مورد بررسی قرار گیرد کمپرسور می باشد. در واقع کمپرسور قلب تپنده سیستم چیلر بوده و توجه به آن و تعمیرات و نگهداری درست این تجهیز می تواند به عملکرد صحیح سیستم تبرید و سردخانه کمک شایانی کرده و به طبع آن هزینه های تعمیر چیلر را کاهش دهد. اولین مشکلی که در روند تعمیر چیلر به آن برمی خوریم شنیده شدن صداهای غیر عادی از کمپرسور است. شنیده شدن صدای غیر عادی در واقع نشان دهنده این است که یکی از اجزای مکانیکی کمپرسور دچار مشکل شده است که با توجه به نوع کمپرسور ها می تواند یکی از قطعات مکانیکی زیر باشد.

کمپرسور پیستونی: در کمپرسور های سیلندر پیستونی، معمولا بوش یاتاقان متحرک یا ثابت دچار مشکل می شود. این قطعه در ابتدا دچار خوردگی شده و در صورت تداوم کار کمپرسور باعث گیرپاژ شدن و توقف کامل کمپرسور خواهد شد. پس در حالت کلی در صورتی که صدای غیر متعارف شنیده شد باید در وهله اول تجهیز کمپرسور مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نبود مشکل به سراغ سیکل تبرید رفت.

تعمیر کمپرسور پیستونی در چیلر

کمپرسور اسکرو: در روند تعمیر چیلر که دارای کمپرسور اسکرو یا ماردونی هستند عدم بالانس بودن اسکرو ها و خراب شدن بلبرینگ ها یا رولبرینگ ها، باعث ایجاد صداهای نامتعارف و در صورت تداوم کار باعث آسیب های جدی به ساختار کمپرسور چیلر می شود. که آسیب های وارد شده منجر به خرد شدن بلبرینگ ها/ رولبرینگ ها و ترک یا شکسته شدن ماردون ها می شود.

تعمیر کمپرسور اسکرو در چیلر

آثار شکستگی و ترک روی قطعه ماردون

آثار شکستگی و ترک روی قطعه ماردون

شکستگی در بلبرینگ

شکستگی در بلبرینگ

در صورتی که در کمپرسور اسکرو عمل گیرپاژ رخ دهد، در حالی که این عمل تداوم داشته باشد باعث سوختن الکتروموتور می شود. پس در روند تعمیر چیلر اگر پس از روشن شدن کمپرسور، فیوز قطع شد، با استفاده از یک اهم متر سیم پیچ الکتروموتور را تست اتصال به بدنه کنید. اگر که مشخص شد سیم پیچ سوخته است باید برای رفع این مشکل نسبت به تعویض سیم پیچ الکتروموتور اقدام کنید.

در زمینه تعمیر چیلر و مشکلات احتمالی در کمپرسور عواملی به صورت متداول بروز می کند که عبارت اند از:

  • بازگشت مایع: این پدیده زمانی رخ می دهد که حجم زیادی از مایع مبرد به محفظه کارتر مکش شود. در این صورت ما شاهد پدیده کف کردن که حاصل مخلوط شدن مایع مبرد و روغن می باشد، هستیم.
کف در مخزن کارتر

در وقوع چنین پدیده ای مایع مبرد و روغن که با هم مخلوط شده اند، سطح روانکاری کاهش پیدا کرده و باعث افت روانکاری می شود. این پدیده باعث بوجود آمدن پدیده گیرپاژ بوده و باعث توقف تجهیز چیلر می شود. از عوامل مهم ایجاد این پدیده می توان به کمبود وجود آب در اواپراتور، سوختن هیتر کاتر، شارژ بیش از حد مایع مبرد، و وجود ایراد در ساختار اکسپنشن ولو نام برد. در حالتی که برگشت مایع مبرد شدید باشد باعث ایجاد برفک بر روی بدنه کمپرسور می شود. ایجاد برفک روی بدنه کمپرسور عامل اصلی ایجاد آسیب های جدی به ساختار کمپرسور می باشد.

برفک روی بدنه کمپرسور
  • آلودگی: در صورتی که در سیستم تبرید چیلر به جز مایع مبرد، رطوبت یا گازهای غیر قابل تطیر باشد، باعث تولید اسید و لجن می شود. که این عارضه باعث سوختن سیم پیچ الکتروموتور و پدیده COPPER PLATING می شود. در این پدیده یک لایه نازک از فلز مس روی قطعات کمپرسور می نشیند. این موضوع وضعیتی ایجاد می کند که میزان لقی مجاز بین قطعات متحرک را از بین برده و باعث گیرپاژ شدن قطعات متحرک و دوران می شود.
لایه نازک از فلز مس روی قطعات کمپرسور

همچنین اسیدی که تولید می شود باعث خوردگی در قطعات فلزی شده و همچنین باعث سوختن الکتروموتور نیز می شود. برای جلوگیری از اسیدی شدن روغن درون کمپرسور و کنترل میزان PH و PPM مجاز رطوبت باید توسط آزمایشگاه های ذیصلاح و مجرب صورت بگیرد. در صورتی که مقادیر ثبت شده از حد نرمال و استاندارد بالاتر باشد باید نسبت به تعویض روغن اقدام نمود. در جدول زیر مقادیر مجاز کمپانی بیتزر برای کمپرسور های اسکرو آورده شده است.

مدل طراحی شدهتولید کنندهنوع روغن مورد استفادهمیزان اسیدیته بر حسب PPMمقدار آب بر حسب PPM
روغن جدیدمیزان حد ضروری به جهت تعویض روغن اسیدیته شدهروغن جدیدمیزان حد ضروری به جهت تعویض روغن
CSH – HFC (R134a, R407C, R404A, R407a, …)
BSE 170BITZERPOE0.1≥0.5≤100≥300≤
CSW – HFC R134a
BSE170LBITZERPOE0.1≥0.5≤100≥300≤
CSH – HFC (R407C, R404A, R507A, R407a, …)
BSE170LBITZERPOE0.1≥0.5≤100≥300≤
CHS/CSW HFC (R22, …)
B320SHBITZERPOE0.2≥0.5≤100≥300≤

* آنالیز روغن بیتزر Kit P/N: 999-060-00

پس از آنکه مشخص شد سیکل تبرید دارای آلودگی است، برای رفع این معضل باید سیکل را شستشو داد. بدین منظور از گاز R141b استفاده می شود. برای نتیجه بهتر ابتدا مسیر سیکل را توسط گاز ازت شستشو داده و سپس گاز R141b را به مبدل تزریق می کنیم. تحت فشار گاز ازت، مبرد از مبدل و لوله ها خارج شده و بدین ترتیب لجن تشکیل شده در سیستم خارج می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که قبل از تزریق گاز جدید باید روغن داخل کمپرسور تخلیه و دوباره روغن جدید اضافه گردد. بعد از این کار می بایست فیلتر درایر چیلر چندین نوبت و در زمان های مشخص تعویض شود. برای تعویض فیلتر درایر باید توجه داشت که حتما از فیلتر درایر اسید استفاده شود.

  • کمبود روغن: در حالتی که میزان سطح روغن از میزان حد مجاز مشخص شده در سایت گلاس پایین تر بیاید، باعث کاهش میزان روانکاری و آسیب به کمپرسور می شود.

در حالت کلی وجود روغن همزمان در کنار روانکاری، وظیفه خنک کاری و انتقال حرارت را نیز بر عهده دارد. در صورتی که آسیب به کمپرسور و سوختگی به دلیل کمبود روغن باشد، برای تعمیر چیلر باید به این موارد توجه کرد: بررسی پمپ روغن، چک کردن فیلتر از لحاظ گرفتگی، بررسی میزان شارژ مایع مبرد و میزان روغن موجود در محفظه کارتر از دلایل عمده خرابی کمپرسور در حالت بدون مایع روانکار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *