سایت جامع کسب و کار مناطق و شهرستان های تهران

اتوسرویس ملت باغستان

اتوسرویس ملت باغستان
  • اتوسرویس ملت
  • شعار-
  • نام مدیر-فرشید کشاورز
  • طبقه بندی-اتومبیل-تعویض روغنی و اپاراتی
  • ابزار و تجهیزات-
  • کالا/خدمات-تعویض روغنی. آپاراتی . تعویض لنت . فروش و تعویض لاستیک . گریس کاری و پنجر گیری . رینگ فروشی . بالانس لاستیک .
  • اپاراتی در خادم آباد باغستان .‌تعویض روغن در خادم آباد باغستان . لاستيک استوک در باغستان . و خادم آباد .
  • راه های ارتباطی
  • شماره تماس-09129535133
  • شماره ثابت-
  • تلگرام-09129535133
  • واتس اپ-09129535133
  • اینستاگرام-
  • سایت-
  • جیمیل-
  • روز و ساعت کاری
  • روزهای کاری-همه هفته بدون تعطیلی
  • شروع-۹
  • استراحت بین روز-
  • ساعت پایان کار-۲۱
  • ادرس
  • شهرستان شهریار–منطقه باغستان–خیابان شورا روبه روی شورای اسلامی باغستان اتو سرویس ملت
اتوسرویس ملت باغستان
اتوسرویس ملت باغستان

اتوسرویس ملت باغستان

از زمان ورود خودرو به زندگی روزمره مردم، نیاز به تعمیر آن نیز آشکار شد.

در واقع نخستین اتوسرویس‌کارها، همان رانندگانی بودند که برای اخذ تصدیق خود باید به جز مهارت‌های رانندگی، توانایی فنی خود را نیز به اثبات می‌رساندند. از آن دوره که در ایران از سال 1279 خورشیدی آغاز شد، تغییرات زیادی در صنعت خودروسازی و خدمات تعمیرگاهی آن اتفاق افتاده و اکنون، رده شغلی اتوسرویس به‌ عنوان یکی از مشاغل مهم مرتبط با این صنعت، دارای یک روز ویژه در تقویم ایران به‌ نام روز اتوسرویس شده است.

اگرچه یادمان مشاغل و حوادث مختلف با ثبت در تقویم، امری نمادین و تاریخی است اما برای آشنایی بیشتر با برخی مشاغل امری بدیع و خلاقانه به نظر می‌رسد. یکی از این مشاغل که ردپای خود را در زندگی روزمره همه‌ی کسانی که با خودرو سر و کار دارند، به جا گذاشته است، اتوسرویس است. در این مقاله سعی بر آن شده تا با بررسی بخشی از جنبه‌های این شغل و واکاوی دلایل انتخاب 6 اسفند به‌ عنوان روز اتوسرویس، قدری بیشتر با این صنف آشنا شویم.

اتوسرویس از کجا آمده؟

با فراگیرتر شدن خودرو در میان مردم و پیشرفته‌تر شدن این وسیله نقلیه، نیاز به تعمیرگاه‌هایی با تخصص متفاوت نیز بیشتر شد. اگر در روزگاری، همه‌ی نیازهای یک خودرو توسط یک نفر رفع می‌شد، امروزه هرکدام از جنبه‌های اتوموبیل توسط یک یا چند استادکار متخصص بررسی می‌شود.

یکی از به‌ روزترین انواع تعمیرگاه خودرو که نیاز به دانش و تخصص فراوانی دارد، اتوسرویس است. در مراکز اتوسرویس خدمات متنوعی به مشتریان ارائه می‌شود و بخش عمده‌ای از نیازهای خودرو را برطرف می‌کند. این خدمات شامل بررسی و عیب‌ یابی موتور، کنترل و تعویض انواع روغن‌های خودرو، سیستم فرمان، سیستم ترمز، فیلترهای سه‌ گانه سوخت، هوا و روغن، وضعیت لاستیک‌ها و بسیاری از خدمات دیگر است.

فایده اتوسرویس برای ما چیست؟

این خدمات از یک طرف باعث عملکرد بهتر خودرو در زمان عملکرد روزانه می شود و از طرف دیگر با مدیریت صحیح قطعات و افزایش طول عمر آن‌ها، در دراز مدت هزینه‌های تعمیر را کاهش خواهد داد. علاوه بر آن، معیوب شدن برخی قطعات می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران‌ ناپذیری برای راننده و سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.

به همین دلایل، حوزه اتوسرویس به‌ عنوان یکی از حساس‌ترین اصناف مرتبط با خودرو شناخته می‌شود. فعالین در این عرصه علاوه بر داشتن تخصص و تجربه کافی، باید از فاکتورهای دیگری مثل به‌ روز بودن، داشتن تخصص‌های موازی، تعامل با همکاران و مشتری‌مداری نیز برخوردار باشند.

با وجود همه‌ی حساسیت‌ها و مخاطرات مترتب بر این شغل، همچنان جایگاه واقعی آن بر بسیاری از ایرانیان پوشیده مانده است. بر همین مبنا عده‌ای از فعالین این صنف تصمیم گرفتند تا با نام‌گذاری 6 اسفند ماه هر سال به‌ نام روز اتوسرویس و پاسداشت آن، در ترویج جایگاه این شغل و همچنین هم‌ افزایی میان فعالین حوزه اتوسرویس بکوشند.

برخی از خدمات اتوسرویس

برای آشنایی بیشتر با روز اتوسرویس باید قدری با اقدامات قابل انجام در این حوزه آشنا شویم. تعویض روغن‌های ماشین مثل روغن ترمز، موتور، گیربکس و هیدرولیک و فیلترهای مربوط به هوا، روغن و بنزین بخشی از روتین‌ترین کارهای اجرایی یک اتوسرویس است.

علاوه بر آن رسیدگی به وضعیت سیستم ترمز و لاستیک‌ها نیز در حوزه عمل اتوسرویس قرار می‌گیرد. کنترل عمر لاستیک، وضعیت آج‌ها، بالانس تایرها، تنظیم فرمان و چک کردن کلیه اجزا سیستم ترمز تا مرحله حصول اطمینان از عملکرد صحیح آن از دیگر وظایف اتوسرویس است.

همه‌ی اقدامات مذکور با هدف جلوگیری از بروز خسارات به ماشین پیش از بروز حوادث احتمالی است و مثل بیمه، سرمایه‌ گذاری برای روزهای سخت خودرو به شمار می‌رود. این فعالین حوزه خدمات خودرویی، با عملکرد خود موجب افزایش کارایی وسایل نقلیه می‌شوند.

اتوسرویس و تاثیراتی فراتر از خودرو

یکی دیگر از معضلات پیش‌ روی جوامع بشری به‌ ویژه در کلانشهرها، موضوع آلودگی هوا است. انگشت اشاره فعالین محیط زیست در بسیاری از مواقع به سوی خودورهای فعال در سطح شهر نشانه گرفته می‌شود. حجم زیاد این خودروها بالاخص در سطح شهر تهران چالش‌های زیادی را پیش روی مدیران محیط زیستی گذاشته است.

در این شرایط، تصور کارکرد نادرست بخشی از این خودروها، خود به کابوسی برای محیط زیست پایتخت و دیگر کلانشهرها تبدیل خواهد شد. اینجاست که بار دیگر نقش اتوسرویس در قامتی دیگر نمایان می‌شود. مراجعه دوره‌ای و چکاپ وضعیت خودرو به‌ صورت مستمر باعث سوخت‌ وساز بهتر خودرو و در نتیجه، کاهش گازهای آلاینده خروجی از اگزوز ماشین خواهد شد.

از سوی دیگر، آگاهی از زمان مناسب تعویض قطعات و بررسی متناوب آن‌ها، موجب افزایش طول عمر قطعات مصرفی مثل انواع فیلترها شده و تولید زباله‌های صنعتی را نیز کاهش می‌دهد.

در شرایط اقتصادی فعلی حاکم بر کشور که بسیاری از اقشار کم‌درآمد نیاز به کنترل شدید مخارج خود را دارند، یک اتوسرویس مطمئن در نقش مشاور بانکی عمل خواهد کرد. متخصصین اتوسرویس با توجه به تجربه و شناختخود از جنبه‌های مختلف عملکر خودرو، علاج واقعه را قبل وقوع انجام داده و هزینه‌های جزئی چکاپ جایگزین هزینه‌های سنگین تعمیر یا تعویض قطعات اساسی ماشین می‌شود.

بدین ترتیب با طولانی‌تر شدن چرخه تعمیر و تعویض قطعات خودرو، بخشی از سبد هزینه خانواده‌ها حذف شده و این امر می‌تواند موجب ارتقاء سطح رفاهی خانواده‌های ایرانی گردد.

6 اسفند، روز اتوسرویس

با همه‌ی این تفاسیر، ارج نهادن و قدردانی از خدمات پرشمار تعمیرکاران خودرو، اتوسرویس‌ها و دیگر فعالین این حوزه در 6 اسفند که به‌ صورت نمادین روز اتوسرویس نام‌گذاری شده است، امری ظریف هوشمندانه و پسندیده به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *