مکانیکی زانتیا در شهر قدس . تعمیر موتور گیربکس سرسیلندر . زانتیا . سیستم تعلیق زانتیا . جلوبندی زانتیا در شهر قدس . باطری سازی زانتیا در شهر قدس . صفر تا صد تعمیرات و مکانیکی زانتیا
- ثبت نام کسب و کار
- تاریخ-۲.۲.۱۴۰۳
- نامکسبو_کار-
- تعمیرگاه مرکزی زانتیا سعید
- شعار-با ۲۰ سال سابقه
- نام مدیر-سعید اسدی
- طبقه بندی-اتومبیل-صفر تا زانتیا
- ابزار و تجهیزات-
- کالا/خدمات-مکانیکی زانتیا در شهر قدس . تعمیر موتور گیربکس سرسیلندر . زانتیا . سیستم تعلیق زانتیا . جلوبندی زانتیا در شهر قدس . باطری سازی زانتیا در شهر قدس . صفر تا صد تعمیرات و مکانیکی زانتیا
- راه های ارتباطی
- شماره تماس-09355757120
- شماره ثابت-02146880172
- تلگرام-09355757120
- واتس اپ-09355757120
- اینستاگرام-
- سایت-
- جیمیل-
- روز و ساعت کاری
- روزهای کاری-همه هفته بدون تعطیلی
- شروع-۸
- استراحت بین روز-
- ساعت پایان کار-۲۴
- ادرس
- تهران–شهر قدس . خیابان سی متری شورا . روبه روی استادیوم ورزشی . روبه روی خیایان بهشت
تعمیرگاه مرکزی زانتیا سعید شهرقدس
سیتروئن زانتیا (به فرانسوی: Citroën Xantia) نام خودرویی خانوادگی است که میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ توسط شرکت سیتروئن در دو نوع اتاق پنج در لیفتبک و استیشن تولید میشد. مدلهای پنج در لیفتبک میان سالهای ۱۹۹۳ تا۲۰۰۳ در خط تولید سیتروئن در شهر رن فرانسه تولید و مدلهای استیشن میان سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در خط تولید شرکت هولیز (Heuliez) در شهر سوریز فرانسه تولید گردید و تا سال ۲۰۱۰ در ایران تولید شد.
سیتروئن زانتیا در ۱۰ فاز جداگانه تولید گردید. فاز اول میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ تولید گردید و در سال ۱۹۹۸ فاز دوم این مدل که دچار تغییراتی مانند فیس لیفت در ظاهر و تغییرات در سامانههای برقی، ایمنی و تجهیزات داخلی و موتور و گیربکسهای قابل انتخاب گردیده بود جایگزین مدلهای فاز یک گردید و تولید این مدل تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت.
مدل پنج در لیفت بک علاوه بر فرانسه به تعداد محدود در سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در چین توسط شرکت فنگشن-سیتروئن نیز مونتاژ گردید. پس از توقف تولید این خودرو در ایران ، شرکت سایپا در خط تولید تهران میان سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ اقدام به تولید و عرضه این خودرو برای بازار داخلی ایران نمود. در مدلهای تولید ایران حق انتخاب بسیار محدود بود. بدنه فقط به صورت پنج در لیفت بک و موتورها فقط در سه نوع ۱٫۸، ۲٫۰ و ۳٫۰ لیتر بنزینی و انتقال نیروی گیربکس، ۵ دنده دستی و برخی اتومات بودهاست.
بدنه سیتروئن زانتیا توسط دانیل آبرامسون در شرکت برتونه ایتالیا طراحی گردید. طراحی داخلی این مدل نیز توسط برتونه انجام گرفت. این خودرو با دو نوع بدنه پنج در لیفت بک و استیشن تولید گردید.
موتورها و سامانه انتقال نیرو در نظر گرفته شده برای زانتیا همان موتورهای مشترک در گروه پی اس ای از ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی تا ۲٫۹ لیتری شش سیلندر وی شکل بنزینی و همچنین از ۱٫۹ لیتری دیزلی تنفس معمولی تا ۲٫۱ توربو دیزل بودند. در این مدل انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق گیربکسهای ۵ دنده دستی گروه پی اس آ و گیربکسهای اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان و همچنین گیربکس اتوماتیک AL4 طراحی و ساخته مشترک گروه پی اس آ و رنو استفاده شد.
در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سامانه تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت.
نام زانتیا مانند برخی نامها در مدلهای دیگر سیتروئن برگرفته از اسامی تاریخ باستان یونان است. زانتیا برگرفته از کلمه زانتوس (در زبان یونانی به معنی طلائی) و برگرفته شده از نام شهر باستانی زانتوس یا زانث (یونانی: Ξάνθος زانثُس) یا (شهر طلائی) در منطقه باستانی لیکیه است. از آثار مشهور به جا مانده در خرابههای این شهر سنگ نبشته زانتیائی یا Xanthian Obelisk است که در دوران حکومت امپراتوری هخامنشی بر این نوشته شده است.
سامانههای تعلیق زانتیاخانوادگی را دارای قابلیت مانور بیشتر از خودروهای سوپر اسپرت نمودها
سامانه ترمز
سامانه ترمز در سیتروئن زانتیا بر خلاف دیگر خودروهای غیر سیتروئن بهصورت تمام هیدرولیکی و با تأمین فشار توسط پمپ هیدرولیک خودرو و دارای سامانه ضد قفل ABS میباشد. در این سامانه نیروی ترمز بهصورت کامل توسط پمپ هیدرولیکی تأمین میگردد و به جای روغن ترمز، روغن LHM سامانه هیدرولیکی خودرو مستقیماً روی کالیپرهای ترمز اعمال فشار مینمایند. در زانتیا مسیر ترمزهای جلو و عقب کاملاً از هم مجزا میباشند و این دو ترمز بهصورت مستقل از یکدیگر عمل مینمایند. ترمز جلو نیروی هیدرولیک را مستقیماً از رگلاتور تأمین فشار به واسطه شیر اطمینان تأمین مینماید و ترمز عقب نیروی خود را از سامانه تعلیق عقب تأمین مینماید و نیروی آن بر اساس وزن قرار گرفته بر روی تعلیق عقب بهصورت اتوماتیک افزایش مییابد. پشت پدال ترمز خودرو شیر هیدرولیکی وجود دارد که در صورت فشرده شدن پدال فشار هیدرولیکی را در این دو مسیر بهصورت مجزا باز مینماید. شیر اطمینان در مواقع اضطراری و در صورت کاهش بیش از حد فشار یا از مدار خارج شدن پمپ هیدرولیک مسیرهای هیدرولیکی به سمت تعلیق جلو و عقب را بسته و تمامی نیروی هیدرولیکی را فقط به سمت ترمزهای جلو هدایت مینماید، در این حالت گوی انباره وسط عقب خودرو نقش تأمینکننده فشار برای ترمزهای عقب را برعهده خواهد گرفت در این حالت چراغ استوپ پشت آمپر خودرو موقعیت را به اطلاع راننده میرساند. همچنین سامانه ترمز دستی زانتیا بهصورت کابل دوبل بر روی چرخهای جلو قرار گرفتهاند تا در مواقع اضطراری و اتمام فشار گویهای انباره جلو و عقب و از مدار خارج شدن کامل سامانه ترمز بتوانند از آن برای توقف خودرو استفاده نمایند.
سلام
کار بلد،حرفه ای، بامرام.
باسلام. واقعا کار درست و منصف.