سایت جامع کسب و کار مناطق و شهرستان های تهران

جلوبندی و کمک فنر سازی علی رضا شهر قدس

  • جلوبندی و کمک فنر سازی علی رضا شهر قدس
  • شعار-
  • نام مدیر-علی رضا کرمی
  • طبقه بندی-اتومبیل-تعمیر جلوبندی و اکسل
  • ابزار و تجهیزات-
  • کالا/خدمات-تعمیر انواع خودرو های ایرانی و خارجی . میران فرمان . تنظیم ارتفاع . تعمیر اکسل . بادگیری انواع فنر خودرو های بادی و مکانیکی انواع خودرو ایرانی و خارجی
  • جلوبندی سازی در شهرقدس . میزان فرمان در شهر قدس . کمک فنر سازی در شهر قدس
  • راه های ارتباطی
  • شماره تماس-09331306308
  • شماره ثابت-02146879528
  • تلگرام-09331306308
  • واتس اپ-09331306308
  • اینستاگرام-Alikaramii2020
  • سایت-
  • جیمیل-
  • روز و ساعت کاری
  • روزهای کاری-همه هفته بدون تعطیلی
  • شروع-8
  • استراحت بین روز-
  • ساعت پایان کار-20
  • ادرس
  • تهران–شهر قدس . بلوار ۳۰ متری شورا . بعد از دادگستری؟. روبه روی خیایان بهشت
  • پین کد لوکیشن

جلوبندی و کمک فنر سازی علی رضا شهر قدس

جلوبندی و کمک فنر سازی علی رضا شهر قدس
جلوبندی و کمک فنر سازی علی رضا شهر قدس

جلوبندی خودرو

جلوبندی در خودرو، به مجموعه ای از قطعات که وظیفه تعلیق و هندلینگ خودرو در پیچ ها و دست اندازها را بر عهده دارند گفته می شود.

دلایل خرابی جلوبندی:

خرابی لاستیک ها، بالانس نبودن چرخ ها، خرابی بلبرینگ چرخ، غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها، ضربه وارد شده به شاسی ها، هر قطعه از جلوبندی خراب باشد باعث خرابی و آسیب رساندن به بقیه قسمت های جلوبدنی می شود.

علائم خرابی جلوبندی :

می توان به کشیده شدن خودرو به یک سمت، سواری خشک و خشن، روغن زدگی از کمک فنرها، پاسخ خودرو نسبت به آزمون تکان ( زمانی که خودرو ایستاده است، وزن خود را روی خودرو بیندازید و آن را از طرف جلوی خودرو به پایین فشار دهید. چند بار آن را بالا و پایین کنید و سپس رها کنید. همین حرکت را در پشت خودرو انجام دهید. اگر پس از رها کردن، خودرو بیش از ۲ یا ۳ بار بالا و پایین شد، به این معنی است که سیستم تعلیق خودروتان فرسوده شده است)، وجود سر و صدا در حین حرکت یا پیچیدن را می توان نام برد.

قطعات جلوبندی خودرو:

۱- رام:

قطعه ای فلزیست که از دو سر به شاسی ها متصل می شود، و بقیه قسمت های جلو بندی از طریق رام به اتاق متصل می شوند.

۲- فنر:

فنر یا لول فنر قطعه ایست، که وزن اتاق بر روی آن قرار دارد، فنرها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارد، بیشترین ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد محسوب می شود.

۳- کمک فنر:

کمک فنر قطعه ایست که در نزدیکی چرخ ها متصل می شود، تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک‌ فنر می شود.

انواع کمک‌ فنر:

  1. کمک‌ فنر هیدرولیکی یا روغنی
  2. کمک‌ فنر گازی یا بادی
  3. کمک‌ فنر تلسکوپی
  4. کمک‌ فنر هیدرواستاتیکی
  5. کمک‌ فنر اهرمی

علائم خرابی کمک فنر:

کمک فنر نشتی داشته باشد، خوابیدگی یک سمت خودرو، شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن، بالا پایین شدن دائم چرخ ها در سطوح ناهموار، فرسودگی تایرها، کشیده شدن خودرو به یک سمت، صدای تقه موقع عبور از دست اندازها

۴- سیبک ها:

سیبک فرمان قطعه ای است، که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، با عث چرخیدن چرخ ها هم می شود. این قطعه کروی شکل، باعث چرخش به سه محور مختصاتی، که نتیچه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو میشود. همچنین سیبک، باعث خنثی سازی حرکت‌های ناخواسته مثل ورود به یک دست انداز میشود. سیبک فرمان، از یک طرف به طبق های خودرو و از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد، سیبک نیز چرخ ها را به همان طرف می چرخاند. سیبک ها همواره تحت فشار نیروهای کششی هستند و تلاش می کنند که از میزان اصطکاک به وجود آمده در بین قطعات بکاهند و تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک است.

علائم خرابی سیبک:

لرزش فرمان در حین حرکت و هنگام چرخاندن فرمان، خلاصی بیش از حد فرمان، کشیده شدن فرمان به یک سمت، عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود پس از چرخش، شنیده شدن صدا تق تق در هنگام عبور از دست انداز، کم شدن میزان فرمان پذیری خودرو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایجاد انحراف در حین حرکت، سائیدگی در چرخ های جلو

۵- طبق‌:

طبق‌ها بازوهایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می‌کند. طبق‌ها از طریق بوش‌ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می‌شود.

علائم خرابی طبق:

بروز صدای تق تق در دست اندازها و یا صدای جیر جیر که ممکن است بر اثر حرکت طبق و تماس سایشی آن با شاسی باشد، که می تواند نشانه از خرابی طبق باشد. یکی از دیگر از نشانه های خرابی طبق انحراف چرخ ها و عدم همراستایی آنهاست. همچنین برخورد چرخ ها با پستی و بلندی های جاده می تواند باعث کج شدن طبق خودرو شود. طبق ها معمولاً از دو ناحیه بوش و سیبک خرابی بیشتری دارند، چرا که این دو قسمت فشارهای وارد از جاده را کنترل می کند، از آنجایی که وظیفه بوش طبق، اتصال طبق به قطعات دیگر سیستم تعلیق است، شنیدن صدای زیاد از چرخ های جلو در هنگام حرکت می تواند نشانه خرابی این قطعه باشد. لرزش قسمت هایی از سیستم تعلیق و انتقال آن به فرمان خودرو حتی در هنگام رانندگی در یک مسیر صاف نیز نشانه خرابی بوش طبق هاست. کاهش تعادل خودرو در حین حرکت به خصوص در پیچ ها نیز نشان دهنده خرابی بوش طبق یا سیبک هاست. در واقع اگر بوش طبق نتواند میل تعادل خودرو که وظیفه حفظ تعادل خودرو را بر عهده دارد، را به درستی به سیستم تعلیق متصل کند، تعادل خودرو در هنگام رانندگی با مشکل مواجه خواهد شد.

۶- میل تعادل یا میله موج گیر:

میل تعادل یا به اصطلاح مکانیکها، میل موج گیر، در بیشتر موارد برای بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو بکار می رود. میل تعادل وظیفه تقسیم نیرو میان چرخ ها به هنگام حرکت خودور در پیچ ها را بر عهده دارد و مانع از خم شدن بیش از حد خودرو به یکی از طرفین می شود.میله تعادل، دو سر فنرهای چپ و راست را به هم متصل می کند، این کار استقلال عملکردی فنرهای چپ و راست را کم می کند. موج گیر معمولا بین دو طبق پایین نصب می شود. وقتی خودرو پیچی را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه ی این تمایل، طبق های پایین در جهت مخالف حرکت می کنند و میل تعادل را می پیچانند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این عمل سبب سفت شدن سیستم تعلیق در هنگام پیچیدن خودرو می شود، در نتیجه اتاق خودرو کمتر کج می شود.

علائم خرابی میل تعادل:

میله تعادل یک میله فولادی است، که در دو سر دارای بوش بوده و غالبا بین دو چرخ یک محور قرار می گیرد و به اصطلاح دو چرخ را به یکدیگر متصل می نماید،‌ میل تعادل معمولا بوسیله دو اتصال محوری در دو طرف به شاسی نیز متصل می شود. میل تعادل در دو سر خود دارای سیبک است و این قطعه نیز همانند سایر قطعات دارای یک عمر مفید است و باید به صورت دوره‌ای نسبت به تعویض آن اقدام کرد، سیبک‌ها دارای گردگیر نیز هستند در صورتی که دچار پارگی شوند، با نفوذ گرد و خاک و آب امکان دارد خاصیت چربی گریس داخل سیبک از بین رود و مشکلاتی نظیر لقی و شل شدن شروع شود. صدای تق تق و ضربه به خصوص در هنگام چرخیدن فرمان یکی از مهم‌ترین علائمی است که باید میل‌موج‌گیر و سیبک‌ها مورد بررسی قرار گیرند. همچنین لرزش فرمان نیز از دیگر نشانه های خرابی بوش های میل تعادل است. از سوی دیگر یک میل تعادل ضعیف نمی تواند نیروی ناشی وزن خودرو را به درستی میان چرخ ها تقسیم کند و اصطلاحا خودرو در هنگام حرکت در پیچ ها گیج می زدند. البته باید توجه داشت که نقص در فنر و کمک فنرها و سیستم تعلیق نیز می تواند باعث گیج زدن خودرو شود.

۷- سگدست:

سگ دست وظیفه نگهداری چرخ، و چرخاندن آن را بر روی محور فرمان را بر عهده دارد. در واقع سگ دست قطعه ای لولا مانند است که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی و اتصالات چرخ ها همگی به آن متصل می شوند، سگ دست اصلی ترین قطعه جلوبندی است که سایر اجزای چرخ و سیستم تعلیق بر روی آن بسته می شود.

۸- سیستم فرمان

در هنگام کارشناسی خودرو توسط کارشناس پایتخت، تمامی قطعات خودرو توسط کارشناس خودرو در محل به طور کامل تست می شود و خیال مشتریان عزیز از خرابی یا عدم خرابی جلوبندی خودرو راحت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا